شماره تماس 00982155140531
پردیس کلینیک
Uncategorized @fa مقالات
مشاوره ترک اعتیاد

مشاوره ترک اعتیاد

فهرست مطالب

بیماری اعتیاد هم جنبه جسمی و هم جنبه روحی ما انسان ها را درگیر خواهد کرد و همین موضوع باعث می شود که افراد برای ترک اعتیاد نیاز به دریافت مشاوره ترک اعتیاد داشته باشند. بسیاری از مشاوره های ترک اعتیاد در کشور ایران رایگان هستند و یا قیمت بسیار کمی دارند.

متاسفانه با توجه به آمارهایی که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ذکر شده است، آمار مصرف مواد مخدر در کشور ایران بسیار رواج پیدا کرده است. به طوری که بسیاری از جوانان و نوجوانان درگیر این بیماری گریبان گیر شده اند. بسیاری از خانواده ها قصد دارند که تحت فشار، یکی از اعضای خانواده خود که دچار بیماری اعتیاد شده است را ترک دهند؛ اما این یک روش بسیار اشتباه برای ترک مواد مخدر است. بهترین کار برای ترک اعتیاد این است که افراد از مشاوره ترک اعتیاد استفاده کنند.. به همین خاطر است که می بایست حتما افراد معتاد زیر نظر یک مشاوره ترک اعتیاد خوب مراحل درمان اعتیاد خود را پیش ببرند.

مشاوره ترک اعتیاد

انواع مشاوره ترک اعتیاد

اعتیاد از جمله بیماری هایی است که علاوه بر درگیر کردن جسم انسان ها، روح آن ها را هم درگیر می کند. درگیری روح و روان در اعتیاد از جمله مهم ترین مواردی است که خانواده ها و حتی فرد معتاد باید به آن توجه داشته باشند. درگیری روح و روان در اعتیاد، لزوم دریافت مشاوره تَرک اعتیاد را پررنگ تر می کنند. در حال حاضر خدمات مشاوره ای مختلفی برای ترک اعتیاد وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • مشاوره ترک اعتیاد به خانواده ها: یکی از انواع مشاوره های ترک اعتیادی که در بسیاری از مراکز ترک اعتیاد خصوصی و دولتی ارائه می شود، مشاوره ترک اعتیاد به خانواده ها می باشد. نقش خانواده در درمان اعتیاد یکی از اعضای خانواده بسیار مهم است. به همین خاطر لازم است که اعضای خانواده هم تحت مشاوره قرار بگیرند تا بتوانند با تمام توان خود برای درمان اعتیاد به فرد معتاد کمک کنند.
  • مشاوره ترک اعتیاد برای تشخیص روش درمان اعتیاد: یکی دیگر از مشاوره های ترک اعتیادی که بیشتر در مراکز تَرک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد، مشاوره ترک اعتیاد برای تشخیص روش درمان اعتیاد است. در این مشاوره ترک اعتیاد، یک شرح حال کلی در رابطه با نوع مواد مخدر مصرفی، مدت زمان مصرف، دز مصرف و … از بیمار گرفته می شود و سپس پزشک بر اساس شرایط بیمار تصمیم می گیرد که از چه نوع درمانی برای ترک اعتیاد فرد استفاده کند.
  • مشاوره ترک اعتیاد در حین درمان اعتیاد: در حین درمان اعتیاد، فرد معتاد بسیار شکننده خواهد شد. به هر حال درمان اعتیاد خود باعث بروز عوارض روحی زیادی در فرد ترک کننده می شود و همین موضوع نشان دهنده لزوم ارائه مشاوره ترک اعتیاد در حین درمان اعتیاد را پررنگ تر می کند تا عوارض روحی فرد مصرف کننده تا حد زیادی کاهش پیدا کند.
  • مشاوره ترک اعتیاد بعد از درمان اعتیاد و اتمام دوره درمان: شاید بسیاری از افراد تصور کنند که پس از اتمام طول دوره درمان اعتیاد، دیگر فرد معتاد ترک کرده است و نیازی به استفاده از هیچ خدماتی ندارد! اما این یک باور اشتباه است. فرد معتاد باید حتی بعد از درمان هم تحت نظر یک مشاوره برای  ترک اعتیاد، درمان خود را کامل تر کند. بدون مشاوره ترک اعتیاد بعد از درمان اعتیاد ممکن است که فرد معتاد مجدد به مصرف مواد مخدر بازگردد.

مشاوره خوب ترک اعتیاد

تَرکِ اعتیاد جنبه روحی انسان ها را نیز درگیر خواهد کرد. بسیاری از افراد به غیر از اینکه نیاز جسمی به مواد مخدر داشته باشند، نیاز روحی به مصرف مواد اعتیاد آور دارند. به همین خاطر لازم است که حتما از مشاور تَرکِ اعتیاد خوب برای درمان بیماری اعتیاد استفاده کرد.

مشاوره خوب ترک اعتیاد

در حال حاضر بسیاری از مشاور هایی که خدمات مشاوره ای ترک اعتیاد ارائه می کنند، بسیار با تجربه هستند و همین موضوع سبب می شود که همه افراد مصرف کننده بتوانند به مشاوره های خوب ترک اعتیاد دسترسی داشته باشند؛ اما چه زمانی یک مشاوره به یک مشاوره خوب ترک اعتیاد تبدیل می شود؟ یک مشاوره خوب ترک اعتیاد باید دارای یک سری ویژگی های خاصی باشد تا بتوان آن را به عنوان یک مشاوره خوب در نظر گرفت. از جمله ویژگی های یک مشاوره خوب ترک اعتیاد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • داشتن تخصص و تجربه کافی در زمینه مشاوره درمان اعتیاد
  • استفاده از جدیدترین علم های ارائه شده در دنیا برای ترک اعتیاد
  • دادن روحیه مناسب برای ترک اعتیاد به فرد ترک کننده
  • استفاده از روش های درمانی روانشناختی جهت جلوگیری از بازگشت مجدد فرد مصرف کننده به اعتیاد
  • و …

مزایای مشاوره ترک اعتیاد

متاسفانه بسیاری از افرادی که قصد ترک اعتیاد را دارند، بر این باور هستند که می توانند با قطع مصرف جسمی مواد مخدر، سوء مصرف مواد مخدر را برای همیشه ترک کنند؛ اما این یک باور اشتباه است که متاسفانه بسیاری از افراد را دچار مشکل کرده است. تجربه نشان داده است که بسیاری از افرادی که قصد ترکِ اعتیاد بدون دریافت مشاوره را دارند، در مدت زمان کوتاهی مجددا به بیماری اعتیاد بازگشته اند.

استفاده از مشاوره ترکِ اعتیاد مزایای بسیار زیادی را برای فرد ترک کننده و حتی خانواده او ایجاد می کند. مشاوره دَرمان اعتیاد به خانواده های فرد معتاد کمک می کند تا بتوانند به فرد ترک کننده کمک کنند تا درمان خود را هر چه سریع تر به پایان برساند.

از طرفی جلسات مشاوره ای تَرک اعتیاد به فرد ترک کننده کمک می کند تا بتواند علاوه بر ترک کردن جسمی مواد مخدر، مواد مخدر را به صورت روحی هم ترک کند. از مزیت های اصلی مشاوره ترک اعتیاد این است که با دریافت این مُشاوره ها می توان تا حد بسیار زیادی تضمین کرد که فرد ترک کننده مواد مخدر دیگر مجدد به مصرف مواد مخدر باز نخواهد برگشت.

تمامی مزایای ذکر شده برای مُشاوره درمان اعتیاد زمانی پر رنگ تر می شود که فرد ترک کننده جوان و یا نوجوان باشد. این افراد در سنین بسیار حساسی قرار دارند و اگر اعتیاد به خوبی در این افراد درمان نشود، ممکن است که این افراد خیلی زود به اعتیاد بازگردند.

مزایای مشاوره ترک اعتیاد
مشاوره ترک اعتیاد

بیشترین سوالات سرچ شده در گوگل

  1. مشاور ترک اعتیاد چه می کند؟
    مشاوران اعتیاد علاوه بر کار مستقیم با مراجعین، برنامه های آموزش عمومی، پیشگیری و ارتقای سلامت را ایجاد می کنند. آنها با سازمان ها، مؤسسات و جوامع برای توسعه، اجرا و ارزیابی برنامه های سلامت و تندرستی کار می کنند.
     
  2. چهار مدل اعتیاد چیست؟
    چهار C اعتیاد ابزار مفیدی برای تمایز بین اعتیاد به عنوان یک اختلال سلامت روان نیازمند درمان و سایر انواع رفتارهای اعتیاد آور است. چهار C عبارتند از اجبار، هوس، عواقب و کنترل.
     
  3. چه نوع درمانی برای اعتیاد بهتر است؟
    شاید بتوان گفت که رفتار درمانی رایج ترین نوع درمان اعتیاد است که به طور مکرر در طول بازپروری مواد مورد استفاده قرار می گیرد. یک رویکرد درمانی رفتاری عمومی در انواع تکنیک های موثر اقتباس شده است.
     

روش های مشاوره ترک اعتیاد

با توجه به اهمیت بسیار زیاد مُشاوره درمان اعتیاد، روش های مختلفی برای درمان اعتیاد وجود دارد که افراد می توانند بسته به شرایط خود از هر یک از این روش ها برای درمان اعتیاد استفاده کنند. در ادامه به بعضی از روش های مشاوره ترک اعتیاد در کشور ایران اشاره می کنیم.

  • مُشاوره درمان اعتیاد به صورت تلفنی: بعضی از مُشاوره های درمان اعتیاد به صورت تلفنی انجام می شوند. در این میان مراکز ترک اعتیاد مختلفی وجود دارند که خدمات مُشاوره ای خود را به صورت تلفنی انجام می دهند تا فرد معتاد و یا حتی خانواده آن بتواند در سریع ترین زمان ممکن به یک مُشاور درمان اعتیاد خوب دسترسی داشته باشد. این روش مُشاوره درمان اعتیاد برای افرادی که خیلی راحت نمی توانند به صورت حضوری مشکلات خود را به یک مُشاور تَرک اعتیاد بیان کنند، بسیار توصیه می شود.
  • مُشاوره درمان اعتیاد به صورت حضوری: یکی دیگر از روش های درمان اعتیاد، درمان اعتیاد به صورت حضوری است. در این روش می توان به یکی از مراکز مُشاوره تَرک اعتیاد و یا مراکز درمان اعتیاد مراجعه کرد و یک مُشاوره درمان اعتیاد دریافت کرد.

بنر- تماس- با -ما -پردیس - کلینیک

مشاوره ترک اعتیاد ارزان

اگر به دنبال مشاوره ترک اعتیاد ارزان می گردید، خبر خوشی برای شما وجود دارد. بسیاری از مشاوره های ترک اعتیاد در کشور ایران خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می کنند. البته بیشتر مشاوره های رایگان ترک اعتیاد مربوط به مراکز بستری درمان اعتیاد مانند مرکز ترک اعتیاد بستری می باشند. حتی بعضی از مراکز ترک اعتیاد خدمات مشاوره ای خود را به صورت رایگان و تلفنی ارائه می کنند تا افراد بتوانند بدون مراجعه حضوری و حتی هزینه کردن برای مراجعه حضوری، مراحل مشاوره ترک اعتیاد خود را انجام دهند.

مشاوره ترک اعتیاد ارزان

مشاوره ترک اعتیاد شبانه روزی

ترک اعتیاد یکی از درمان هایی است که نیاز به پیگیری بسیار زیادی دارد. به همین خاطر ممکن است خود فرد مصرف کننده و یا خانواده او در طول شبانه روز نیاز به یک مشاوره ترک اعتیاد فوری داشته باشند. با توجه به نیاز به مشاوره ترک اعتیاد شبانه روزی لازم است که مراکز درمان اعتیاد، خدمات مشاوره ای خود را به صورت شبانه روزی ارائه کنند.

خوشبختانه، بسیاری مراکز ترک اعتیاد در تهران و دیگر استان ها، خدمات مشاوره ای خود را به صورت رایگان و حتی شبانه روزی ارائه می کنند. به طوری که افراد می توانند یا به صورت تلفنی و یا به صورت حضوری در هر ساعت از شبانه روز به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنند و سپس مراحل مربوط دریافت مشاوره ترک اعتیاد خود را به صورت شبانه روزی انجام دهند.

مشاوره ترک اعتیاد ساعتی 

یکی از انواع مشاوره هایی که برای ترک اعتیاد وجود دارد، مشاوره ترک اعتیاد ساعتی است. این نوع مشاوره بیشتر در مراکز مشاوره ای ارائه می شود تا مراکز بستری درمان اعتیاد! در صورتی که قصد دارید به صورت ساعتی با یک مشاوره صحبت کنید، می توانید با یک مشاور هماهنگ کنید و مراحل مشاوره خود را به صورت ساعتی انجام دهید.

معمولا مدت زمان یک مشاوره درمان و ترک اعتیاد ساعتی، یک بازه زمانی 1 ساعته یا 45 دقیقه ای می باشد. شما می بایست بر اساس مدت زمانی که مشاوره دریافت می کنید، هزینه خاصی را پرداخت کنید. هزینه مشاوره ترک اعتیاد ساعتی بسته به نوع مشاور، تخصص مشاور و … متفاوت است و نمی توان هزینه دقیقی را برای این نوع مشاوره تعیین کرد.

بسیاری از مراکز مشاوره ای ترک اعتیاد، خدمات خود را به صورت رایگان به فرد ترک کننده و خانواده او ارائه می کنند. در صورتی که قصد دارید از خدمات و مشاوره رایگان ترک اعتیاد استفاده کنید، می توانید به صورت تلفنی، حضوری و یا آنلاین اقدام به دریافت مشاوره رایگان ترک اعتیاد کنید.

مشاوره ترک اعتیاد شبانه روزی

سوالات متداول مشاوره ترک اعتیاد

یکی از انواع مشاوره هایی که برای ترک اعتیاد وجود دارد، مشاوره ترک اعتیاد ساعتی است. این نوع مشاوره بیشتر در مراکز مشاوره ای ارائه می شود تا مراکز بستری درمان اعتیاد! در صورتی که قصد دارید به صورت ساعتی با یک مشاوره صحبت کنید، می توانید با یک مشاور هماهنگ کنید و مراحل مشاوره خود را به صورت ساعتی انجام دهید.

اگر به دنبال مشاوره ترک اعتیاد ارزان می گردید، خبر خوشی برای شما وجود دارد. بسیاری از مشاوره های ترک اعتیاد در کشور ایران خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می کنند. البته بیشتر مشاوره های رایگان ترک اعتیاد مربوط به مراکز بستری درمان اعتیاد مانند مرکز ترک اعتیاد بستری می باشند. حتی بعضی از مراکز ترک اعتیاد خدمات مشاوره ای خود را به صورت رایگان و تلفنی ارائه می کنند تا افراد بتوانند بدون مراجعه حضوری و حتی هزینه کردن برای مراجعه حضوری، مراحل مشاوره ترک اعتیاد خود را انجام دهند.

  • داشتن تخصص و تجربه کافی در زمینه مشاوره درمان اعتیاد
  • استفاده از جدیدترین علم های ارائه شده در دنیا برای ترک اعتیاد
  • دادن روحیه مناسب برای ترک اعتیاد به فرد ترک کننده
  • استفاده از روش های درمانی روانشناختی جهت جلوگیری از بازگشت مجدد فرد مصرف کننده به اعتیاد

نویسنده

کلینیک پردیس

دیدگاه (2)
  1. جعفری 25 بهمن 1400

    خیلی ممنون بابت مطالب مفید و سایت خوبتون

  2. مهدی. 19 فروردین 1402

    باسلام می‌خوام شیشه رو ترک کنم نمی‌دونم از کجا شروع کنم لطفا کمک کنیت ممنون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت