شماره تماس 00982155140531
پردیس کلینیک
Uncategorized @fa مقالات
کمپ ترک اعتیاد

کمپ ترک اعتیاد

فهرست مطالب

اعتیاد یکی از بیماری های گریبان گیر در بین افراد جامعه است. متاسفانه این بیماری در بسیاری از افراد جامعه وجود دارد و بسیاری از خانواده ها درگیر آن هستند. همواره به افرادی که دچار بیماری اعتیاد می باشند، توصیه می شود که در هزینه کمپ ترک اعتیاد، اعتیاد خود را با روش اصولی ترک کنند.

اعتیاد از مشکلاتی است که در حال حاضر خیلی از خانواده ها را درگیر کرده است. متاسفانه، اگر اعتیاد به زودی درمان نشود ممکن است که مشکلات زیادی برای افراد معتاد و حتی خانواده آن ها پیش بیاید. به همین خاطر همواره توصیه پزشکان و صاحب نظران این بوده است که افراد معتاد در کمترین زمان ممکن اقدام به ترک اعتیاد خود کنند تا با مشکلات گریبان گیر اعتیاد مواجه نشوند؛ اما آیا می توان بدون رفتن به کمپ ترک اعتیاد، بیماری اعتیاد را ترک کرد؟ در حال حاضر بهترین روشی که می توان با کمک آن اعتیاد را به صورت اصولی ترک مواد مخدر کرد، مراجعه به کمپ ترک اعتیاد است.

بنر- تماس- با -ما -پردیس - کلینیک

کمپ ترک اعتیاد خوب

شاید این شعار را بسیار شنیده باشید که اعتیاد یک بیماری است و فرد معتاد هم بیمار است، نه یک مجرم! اما شاید باور نکرده باشید و هیچ گاه به این باور نرسیده اید که فرد معتاد یک بیمار است و اعتیاد هم یک بیماری است. زمانی که اعتیاد به عنوان یک بیماری شناخته شود، قابل درمان است. اگر فرد معتاد خود را یک بیمار بداند که باید تحت مراقبت های خاصی درمان شود، حتما راه درستی را در پیش گرفته است و می تواند با کمک یک کمپ اعتیاد بیماری خود را درمان کند.

متاسفانه، در بعضی از کمپ های ترک اعتیاد با افراد معتاد بد رفتاری می شود و همین باعث شده است که بسیاری از معتادان بر این باور باشند که کمپ های ترک اعتیاد، جایی وحشتناک و پر از خشونت است! اما این در حالی است که بسیاری از کمپ های ترک اعتیاد در کشور، نه تنها با معتادان بد رفتاری نمی کنند، بلکه با هر روشی به آن ها کمک می کنند تا هیچ مشکل روانی و روحی برای آن ها در کمپ ترک اعتیاد پیش نیاید.

کمپ ترک اعتیاد تهران

کمپ ترک اعتیاد تهران به مراکزی در تهران گفته می‌شود که معتادان، پس از پذیرش، با نظارت مددکاران دوره درمانی خود را می‌گذرانند. سم زدایی مرحله اول چرخه ترک اعتیاد در کمپ‌های ترک اعتیاد است. در این مرحله، بیمار مورد معاینه پزشک قرار می‌گیرد و بهترین روش برای درمان او تجویز می‌شود. مددجویان بعد از گذراندن دوره ترک اعتیاد و مرحله سم‌زدایی، در دوره‌ها و جلسات ترک اعتیاد شرکت می‌کنند.

مراکز مختلفی برای ترک اعتیاد در تهران وجود دارد که می‌توان به کمپ‌های ترک اعتیاد تهران اشاره کرد. کمپ ترک اعتیاد تهران مکانی برای اقامت بیمار معتاد است تا دوره بهبودی او کامل شود. در این کمپ‌ها روش‌های مختلفی برای درمان اعتیاد استفاده می‌شود. مرسوم ترین روشی که برای ترک اعتیاد در کمپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، سقوط آزاد است.

در کمپ ترک اعتیاد تهران خدمات زیادی ارائه می‌شود و در آن‌ ترک هروئین، تریاک، کوکائین، شیشه، متادون، ترامادول، قارچ و… صورت می‌گیرد. همچنین امروزه روش‌های نوینی برای ترک مواد مخدر وجود دارد که افراد می‌توانند در خانه اعتیادشان را ترک کنند.

کمپ ترک اعتیاد تهران یکی از راه‌های مختلفی است که هر فرد یا خانواده‌ای می‌تواند برای حل این معضل آن را انتخاب کند. ولی آیا بستری در کمپ ترک اعتیاد تهران، بهترین گزینه است؟ از روش‌های دیگری که برای ترک اعتیاد وجود دارد می‌توان به ترک خودسرانه در خانه و ترک به وسیله داروهای دیگر اشاره کرد.
بزرگ ترین مشکل ترک اعتیاد، وجود وسوسه و محیط اطراف است. در کمپ ترک اعتیاد تهران، طی یک برنامه مدون و علمی، بیماران به سوی قطع مصرف پیش می‌روند. در اولین مرحله ترک که سم زدایی نام دارد، بر اساس میزان و نوع مصرف، از شیوه‌های مختلفی استفاده می‌شود. در کمپ ترک اعتیاد تهران روشی برای ترک انتخاب می‌شود که کمترین سختی، درد و خماری را داشته باشد. به علت حساسیت این مقطع، بسیار لازم است که بیمار در محیطی قرار داشته باشد که دسترسی به مواد نداشته باشد.

در دوران ترک باید افرادی با تجربه درکنار مصرف کنندگان باشند تا با راهنمایی درمانی و عاطفی، به گذراندن این دوره کمک کنند.
به دلیل افزایش میزان مصرف مواد مخدر در کشور و بخصوص تهران، کمپ‌های ترک اعتیاد زیادی تاسیس شده‌اند. متاسفانه برخی از کمپ‌های ترک اعتیاد تهران به علت نداشتن استاندارد‌های لازم و تجربه کافی، کمکی به بهبود مراجعه کنندگان نمی‌کنند. بلکه در برخی مواقع کمپ ترک اعتیاد تهران باعث ایجاد وابستگی مصرف کنندگان به سایر مخدر‌ها می‌شود.

کمپ ترک اعتیاد رایگان

اغلب افرادی که به بیماری اعتیاد دچار هستند به خاطر هزینه های کمپ های ترک اعتیاد، به دنبال مراکز رایگان هستند. در واقع، در صورتی که کمپ های ترک اعتیاد بابت خدمات و روش های درمانی ارائه شده، هزینه ای دریافت نکنند، به عنوان مرکز ترک اعتیاد رایگان شناخته خواهند شد. خوشبختانه امروزه کمپ ترک اعتیاد رایگان در سراسر کشور تاسیس شده تا مراجعه کنندگان با خیال راحت به درمان خود بپردازند. این مراکز معمولا به دو شکل اجباری و اختیاری مشغول به فعالیت هستند و عملکردهای متفاوتی دارند. در مراکز ترک اعتیاد اجباری؛ دولت معتادان متهاجر را به صورت اجبار به این مراکز می فرستد. در صورتی که در مراکز ترک اعتیاد اختیاری رایگان؛ فرد با اختیار خود و برای رهای از این بیماری می تواند به این مراکز مراجعه کند.  

کمپ ترک اعتیاد یک ساله

کمپ ترک اعتیاد یک ساله نیز از مراکز دیگر برای رهایی از این بیماری هستند. همانند دیگر کمپ ها، مکانی است که فرد را تا پاکی کامل در فضایی آرامش با امکانات مناسب نگه می دارد. اهمیت این خدمات و نحوه درمان این کمپ ها بسیار مهم و اساسی هستند؛ پس در انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشید. برای مثال، در برخی از کمپ های یک ساله از روش های غیراصولی برای درمان استفاده می کنند که عوارضی به مراتب بدتر و مشکلات روحی و روانی برای فرد بوجود می آورند. رفتار نامناسب، نبود امکانات بهداشتی، داروهای نامناسب، فضای ناکافی از جمله مواردی هستند که باید در هنگام انتخاب کمپ به آنها توجه کنید تا نتیجه بگیرید.

کمپ ترک اعتیاد رایگان

کمپ ترک اعتیاد رایگان تهران

برای کسانی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند، قرصی که می تواند وابستگی به مواد مخدر را یک شبه درمان کند یا به طور جادویی صد در صد، آنها را پاک کند، هدف به نظر می رسد( رویای غیر ممکن و در عین حال بسیار خواستنی).

گذراندن کار سخت و دشوار سم زدایی و سپس سفر طولانی و طاقت فرسا توانبخشی به نظر سرگرم کننده یا لذت بخش نیست، اما مطمئن ترین و موثر ترین مسیر برای پاک شدن است. برخی افرااد به دلیل مشکلات مالی، از مراجعه به کمپ ترک اعتیاد در تهران امتناع می کنند. این در حالی است که خانواده و نزدیکان آنها نیز از پرداخت هزینه های کمپ، واهمه دارند و ترجیح می دهند، فرد معتاد را در خانه، ترک بدهند. اگر پاک شدن به این سادگی یا آسانی باشد، بازگشت دوباره به اعتیاد یک چیز ساده و مطمئن خواهد بود. بنابراین، لزوم مراجعه به کمپ ترک اعتیاد تهران بسیار ضروری است.

امروزه برخی مراکز کمپ ترک اعتیاد رایگان تهران وجود دارد که بدون دریافت هزینه ای، به شما کمک می کند تا از این مسئله چالش برانگیز، نجات پیدا کنید. کار از طریق سم زدایی و سپس یک برنامه توانبخشی در مراکز کمپ ترک اعتیاد رایگان تهران، نه تنها به شما کمک می کند تا مشکلات جسمی مرتبط با اعتیاد را حل کنید، بلکه به مشکلات عاطفی نیز کمک می کند. برای اکثر کسانی که با مسائل اعتیاد مواجه هستند، چه الکل یا مواد مخدر، اغلب مسائل عاطفی وجود دارد که باعث وابستگی اولیه به مواد مخدر یا الکل می شود.

از آنجایی که مشکلات عاطفی زمینه‌ای که باعث اعتیاد و وابستگی به مواد می‌ شوند بسیار قوی ‌تر از میل فیزیکی موقت برای از سرگیری مصرف مواد مخدر یا الکل هستند، در مراکز گمپ ترک اعتیاد در تهران، درمانگر یا مشاوری حضور دارد که می ‌تواند به شما کمک کند در مواجهه با این مسائل و حل آن‌ها، بهترین اقدام را انجام دهید. اگر از خدمات مراکز کمپ ترک اعتیاد رایگان در تهران استفاده نکنید، ممکن است با موفقیت سم زدایی کنید و زندگی فیزیکی بدون مواد مخدر را شروع کنید، اما خطر تسلیم شدن در برابر وسوسه بسیار بیشتر است.

تلاش برای سلامت عاطفی یکی از موثر ترین گام هایی است که می توانید برای ترک اعتیاد بردارید. در پردیس کلینیک ترک اعتیاد تهران ، مشاورین مجرب و حرفه ای ما به شما کمک می کنند تا بدون گرایش به مصرف مواد، با مسائل پیش رو برخورد کنید.

عوامل خطری که احتمال سوء مصرف مواد را افزایش می دهند

افراد از گروه ها، سنین، وضعیت اقتصادی و از هر دو جنس مختلف ممکن است به مواد مخدر معتاد شوند. عواملی وجود دارند که بر سرعت رشد اعتیاد تأثیر می گذارند و نیاز به وجود کمپ ترک اعتیاد تهران را ضروری می کنند. مانند:

  • داشتن سابقه خانوادگی: اعتیاد ممکن است در برخی خانواده ها بیشتر از سایر خانواده ها باشد و دلیل آن ممکن است به دلیل استعداد ژنتیکی به اعتیاد باشد.
  • اختلال سلامت روان: اگر از یک اختلال سلامت روان مانند افسردگی، اختلال کم توجهی بیش فعالی یا اختلال استرس پس از سانحه رنج می برید، احتمال اعتیاد شما به مواد مخدر بیشتر است. سوء مصرف مواد می تواند راهی برای مقابله با احساسات دردناکی مانند اضطراب، افسردگی و تنهایی باشد.
  • فشار همسالان: فشار همسالان و دوستان، به ویژه جوانان، یکی از قوی ترین عوامل خطر است، به ویژه زمانی که سوءمصرف مواد مخدر شروع می شود.
  • عدم مشارکت خانواده: موقعیت های خانوادگی دشوار یا فقدان پیوند با والدین یا خواهر و برادر ممکن است خطر اعتیاد را افزایش دهد.
  • مصرف اولیه دارو: مصرف دارو در سنین پایین منجر به تغییراتی در رشد مغز می شود و احتمال ادامه مصرف را افزایش می دهد.
  • مصرف دارو هایی که منجر به درجه بالایی از اعتیاد می شود: مانند: محرک ها، کوکائین و مواد مخدر. این انواع منجر به توسعه سریع اعتیاد در مقایسه با انواع دیگر می شود.

خدمات کمپ ترک اعتیاد تهران

مراکز بازپروری مواد مخدر و الکل در سطوح متفاوتی از امکانات قرار دارند.  نوع تسهیلاتی که بیمار در آن شرکت می کند، معمولا به بودجه و سطح پوشش بیمه ای فرد بستگی دارد. در حالی که مراکز لوکس امکانات بیشتری نسبت به امکانات اولیه ارائه می دهند، اما همیشه بهترین مراکز درمان سوء مصرف مواد نیستند. بیماران باید قبل از تصمیم گیری نهایی یک برنامه توانبخشی را بررسی کنند.

قبل از ورود به یک مرکز کمپ ترک اعتیاد تهران، بیماران ممکن است مجبور به درمان سم زدایی شوند. سم زدایی فرآیندی است که در آن بیمار بدن خود را از شر ماده اعتیاد آور خلاص می کند. از ابتدا تا انتها، طول این فرآیند متفاوت است، اما اغلب حدود یک هفته طول می کشد. به عنوان بخشی از یک برنامه سم زدایی پزشکی، بیماران در حال بهبودی توسط پزشکان و پرستاران تحت نظر خواهند بود و در صورت لزوم، دارو هایی برای ترک، مصرف می ‌شوند. هنگامی که بیمار سم زدایی را کامل کرد، برای درمان توانبخشی آماده می شود.

قبل از شروع درمان سوءمصرف مواد مخدر و الکل، توسط یک مشاور اعتیاد یا متخصص سلامت روان، مورد ارزیابی میزان مصرف قرار خواهید گرفت. این ارزیابی، گزارش ‌های خود از سوء مصرف مواد، سوابق پزشکی، غربالگری ادرار، آزمایش خون و موارد دیگر را در نظر می‌گیرد. فرد تا حد امکان اطلاعاتی را در مورد موارد زیر جمع آوری می کند

الگوهای سوء مصرف مواد مخدر یا الکل

  • تاریخچه پزشکی
  • وضعیت روانی
  • مشکلات یا شرایط فیزیکی
  • علائم حیاتی مانند فشار خون
  • تجربیات قبلی سم زدایی یا توانبخشی
  • شرایط زندگی، وضعیت مالی و وضعیت حقوقی
  • خشونت یا خطر خودکشی
  • ناتوانی های شناختی، حسی یا جسمی
کمپ ترک اعتیاد تهران

شخصی که ارزیابی را انجام می دهد از این اطلاعات برای کمک به ایجاد یک برنامه درمانی فردی متناسب با نیاز های شما استفاده می کند. این طرح درمانی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درمان فردی، مانند درمان شناختی- رفتاری (CBT) یا مدیریت احتمالی
  • مشاوره گروهی
  • جلسات پشتیبانی همتایان، مانند الکلی های گمنام (AA) یا معتادان گمنام (NA)
  • جلسات خانواده درمانی
  • خدمات یا فعالیت های اضافی، مانند یوگا، ورزش و مشاوره تغذیه، مدیتیشن و تمرکز حواس، طب سوزنی، یا درمان آبگرم
  • مدیریت دارو، در صورت لزوم
  • آموزش پیشگیری از عود
  • برنامه ریزی مراقبت های بعدی
  • درمان فردی

مزایای کمپ های ترک اعتیاد

شاید اگر در اطرافیان خود یک فرد معتاد داشته باشید و یا به هر حال یک فرد معتاد دیده باشید، تصور می کنید که ترک متادون بسیار راحت است و می توان با چند روز جلوگیری از مصرف مواد مخدر، معتادان را ترک داد! شاید این روش یک روشی باشد که معتادان بتوانند از طریق آن اعتیاد خود را ترک کنند؛ اما به هر حال احتمال بازگشت به اعتیاد در این صورت بسیار زیاد است. به همین خاطر است که می گوییم ترک اعتیاد روش خاص خودش را دارد و نمی توان بدون یک روش اصولی و منطقی اعتیاد را از یک فرد دور کرد.

روش های مختلفی برای ترک اعتیاد وجود دارد که بعضی از آن ها اصولی و بعضی از آن ها غیر اصولی است. در کمپ های ترک اعتیاد همواره سعی می شود که از روش های اصولی برای ترک الکل استفاده شود تا نه تنها فرد معتاد پس از ترک اعتیاد به سراغ مواد مخدر نرود، بلکه در این کمپ های ترک اعتیادها کارهایی انجام می شود که فرد مصرف کننده حتی پس از ترک اعتیاد، دیگر تمایلی به مواد مخدر و مصرف آن نداشته باشد. مزیت اصلی کمپ های ترکِ اعتیاد این است که افراد در این کمپ ها به صورت کاملا اصولی درمان می شوند.

متاسفانه این یک باور اشتباه است که بگوییم اعتیاد فقط جسم معتادان را درگیر می کند و کاری با روح و روان آن ها ندارد! اعتیاد از جمله بیماری هایی است که هم روح انسان ها و هم جسم انسان ها را درگیر می کند. در واقع، بهتر است بگوییم بیشترین عاملی که باعث کشیده شدن افراد به اعتیاد می شود، تمایل روحی است؛ نه جسمی!

به همین خاطر لازم است که افراد در کمپِ ترکِ اعتیاد تحت درمان هایی قرار گیرند تا نه تنها بیماری اعتیاد آن ها از لحاظ جسمی درمان شود، بلکه روح آن ها نیز از اعتیاد و مصرف مواد مخدر خسته شود تا دیگر به سراغ مواد مخدر نروند. بنابراین، به طور کلی دو فاکتور مهم برای ترک اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد در نظر گرفته می شود.

  • درمان روح و کاهش تمایلات به مصرف مواد: در یک کمپ اعتیاد خوب علاوه بر اینکه بر جسم افراد معتاد توجه می شود، به روح آن ها هم توجه می شود. در یک کمپ ترک اعتیاد لازم است که فرد معتاد در جلسات مشاوره ای مختلفی حضور داشته باشد و مشاور کمپ ترک اعتیاد هم لازم است که با معتادان ارتباط صمیمانه ای داشته باشد تا افراد معتاد بتوانند با مشاوره هایی که توسط مشاور ارائه می شود، زندگی خود را از بیماری گریبان گیر اعتیاد نجات دهند.
  • درمان جسم و عوارض جسمی اعتیاد: یکی از مهم ترین اتفاق هایی که پس از ترک اعتیاد پیش می آید این است که افراد با مشکلات جسمی مواجه می شوند. این موضوع به نوع مواد مخدر هم بستگی دارد؛ اما به طور کلی لازم است که در کمپ های ترک اعتیاد به عوارض جسمی بعد از ترک اعتیاد هم توجه ویژه ای شود. ( برای مطالعه بیشتر درباره مرکز بستری درمان اعتیاد )
مزایای کمپ ترک اعتیاد
کمپ ترک اعتیاد اجباری

کمپ ترک اعتیاد اجباری چیست ؟

کمپ ترک اعتیاد اجباری (Involuntary Rehabilitation Centers) مراکزی هستند که افرادی که به مواد مخدر یا الکل وابسته هستند، به صورت اجباری و زورآورانه به آن‌ها منتقل می‌شوند. این نوع کمپ‌ها معمولاً توسط دولتها یا مقامات قضایی تاسیس می‌شوند و در آن افراد به طور غیرارادی و بدون رضایت خود به برنامه‌های ترک اعتیاد می‌پردازند.

کمپ ترک اعتیاد اجباری در برخی کشورها به عنوان راهی برای مبارزه با مسئله اعتیاد و کنترل آسیب‌های اجتماعی مرتبط با آن به کار گرفته می‌شوند. اما باید توجه داشت که استفاده از روش اجباری برای درمان اعتیاد، موضوعی مورد بحث و بررسی قرار دارد و برخی از این مراکز به دلیل روش‌ها و شرایط نامناسب، منجر به نتایج مطلوب نمی‌شوند و حتی ممکن است باعث آسیب روانی و جسمانی به افراد شود.

منابع بیشتری برای کمک به افراد با مشکل اعتیاد وجود دارد که به صورت خودارادی و با رضایت فرد درمان می‌شوند. به عنوان مثال، مراکز ترک اعتیاد داوطلبانه که افراد با اراده خود به آن‌ها مراجعه می‌کنند و در آن‌ها به طور حرفه‌ای درمان می‌شوند. انتخاب روش مناسب درمان اعتیاد باید بر اساس شرایط و نیازهای هر فرد تعیین شود.

کمپ اجباری برای چه گروهی از بیماران مناسب است ؟

 

کمپ ترک اعتیاد اجباری ممکن است در برخی موارد و برای برخی گروه‌های از بیماران مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع کمپ‌ها به عنوان یک روش درمانی قابل استفاده است، اما باید به دقت و با توجه به شرایط و ملاحظات زیر مورد استفاده قرار گیرد:

  1. خطر جدی برای خودکشی یا آسیب به خود و دیگران: در برخی موارد، افراد با اعتیاد می‌توانند به خود و دیگران آسیب برسانند. در این شرایط، کمپ ترک اعتیاد اجباری می‌تواند به عنوان یک راهکار برای محافظت از سلامت و امنیت افراد مرتبط باشد.

  2. نقض قوانین یا مشکلات حقوقی: اگر فرد درگیر فعالیت‌های غیرقانونی است و به دلیل اعتیاد به مواد مخدر یا الکل با مشکلات قانونی روبه‌رو شده است، کمپ ترک اعتیاد اجباری می‌تواند به عنوان یک جریمه مرتبط با عملکرد نامناسب در دستگاه قضایی استفاده شود.

  3. نیاز به مراقبت و نظارت ۲۴ ساعته: برخی افراد ممکن است به دلیل شدت و خطر اعتیاد، نیازمند مراقبت و نظارت مداوم باشند. کمپ ترک اعتیاد اجباری می‌تواند محیطی فراهم کند که این نیاز را برآورده کند و از عود اعتیاد و آسیب جدید به فرد جلوگیری کند.

بنر- تماس- با -ما -پردیس - کلینیک

بیشترین سوالات سرچ شده در گوگل

  1. چه چیزی یک درمان را موثر می کند؟
    درمان مؤثر به نیازهای متعدد فرد توجه می کند، نه فقط سوء مصرف مواد مخدر. برای موثر بودن، درمان باید به سوء مصرف مواد مخدر و هر گونه مشکل پزشکی، روانی، اجتماعی، حرفه ای و قانونی مرتبط باشد.
  2. وقتی فردی معتاد است چه می کنید؟

    بایدها و نبایدهای کمک به یک عزیز در حال اعتیاد
    انجام دهید: شفقت داشته باشید. اعتیاد یک بیماری است. …
    نکن: شرمنده یا انتقاد کن. …
    انجام دهید: انتظار مشکلات را داشته باشید. …
    مبادا: منتظر تغییر فوری باشید. …
    انجام دهید: خود را آموزش دهید. …
    انجام ندهید: فرد مورد علاقه خود را فعال کنید. …
    انجام دهید: به دنبال مشاوره یا درمان باشید. …
    مبادا: تسلیم دستکاری شوید.

  3. اصول درمان چیست؟
    اصول درمان کاهش اثر و از بین بردن عامل بیماری ها است.
     

درمان‌های ارائه شده در کمپ ترک اعتیاد تهران

این درمان‌ها می‌تواند شامل سم زدایی، دارو درمانی، روان درمانی و گزینه‌های مختلف درمانی دیگر و مراقبت‌های پس از درمان اعتیاد باشد. در صورتی که برای درمان نیاز به دارو باشد هزینه داروها هم باید پرداخت شود. البته در صورت داشتن بیمه درمانی می‌توانید از خدمات بیمه استفاده کنید.
در کمپ ترک اعتیاد تهران تمام اقدامات درمانی متناسب با وضعیت فرد و نوع اعتیاد او انجام می‌شود. امکان دسترسی به مشاوران و روانپزشکان متخصص به صورت شبانه روزی برای بیماران وجود دارد.

مدت زمان درمان در کمپ :
بسته به نوع اعتیاد، مدت زمان مصرف و شرایط جسمی فرد، مدت زمان ترک اعتیاد از 30 تا 90 روز متغیر است. بدیهی است که هر چه این مدت زمان بیشتر باشد، هزینه کمپ ترک اعتیاد تهران هم بالاتر خواهد بود.
همه مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم در هزینه کمپ ترک اعتیاد تهران موثر است. اما هزینه ترک اعتیاد هر چه باشد، هزینه درمان نشدن اعتیاد از هر نظر به مراتب بیشتر خواهد بود.

مزایای کمپ ترک اعتیاد

درمان اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد تهران که دارای مجوز باشد و امکانات مناسبی را ارائه دهد، مزایای بسیاری دارد.
یکی از مهم ترین مزایایی که در کمپ‌ها به چشم می‌خورد، این است که به معتادان به چشم یک مجرم نگاه نمی‌شود. بلکه آن‌ها را انسان‌هایی می‌دانند که مشابه سایر همنوعان خود بسته به شرایط زندگی، تصمیمات نادرستی گرفته‌اند و اکنون به دنبال جبران هستند. همین دیدگاه باعث می‌شود که کمپ ترک اعتیاد تهران، امکانات و خدماتی مناسب ارائه کند.
مزیت دیگر این است که خدماتی که در مراکز کمپ ترک اعتیاد داده می‌شود ادامه دار هستند. یعنی در این کمپ ترک اعتیاد تهران، حتی افراد پس از ترک اعتیاد هم با روانشناسان و مددکاران اجتماعی در ارتباط خواهند بود. در هفته طبق برنامه ریزی برای معتادان جلسات مشاوره، گفتمان و بررسی مسائل، مشکلات و چالش‌ها برگزار خواهد شد. این مورد یکی از مهم ترین دلایلی است که می‌توانید بگویید بستری در کمپ ترک اعتیاد تهران گزینه مناسبی است.

کیفیت کمپ های  ترک اعتیاد

همانطور که در این مطلب به آن اشاره کردیم، ترک اعتیاد روش های مختلفی دارد. یکی از این روش ها این است که  از مصرف مواد مخدر توسط فرد معتاد جلوگیری کرد تا فرد معتاد بعد از مدتی مصرف نکردن مواد، ترک کند! اما این یک روش منطقی برای ترک اعتیاد نیست.

کیفیت کمپ های ترک اعتیاد

اعتیاد به غیر از اینکه جسم انسان ها را درگیر می کند، باعث درگیری روح و روان آن ها هم می شود. به همین خاطر نمی توان بدون در نظر گرفتن روح آدم های معتاد آن ها را ترک داد. یکی از دلایلی که همواره توصیه می شود معتاد به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کنند، همین موضوع است؛ چرا که با ترک اعتیاد بدون در نظر گرفتن اعتیاد روحی که اعتیاد برای افراد ایجاد می کند، نمی توان اعتیاد بلند مدت معتادان را از بین برد و ممکن است پس از مدت زمان کوتاهی بعد از ترک کردن معتادان دوباره به اعتیاد باز گردند!

به همین خاطر روش های مختلفی برای درمان اعتیاد وجود دارد که معمولا این روش ها را در کمپ های اعتیاد سراسر کشور اجرا می شود تا فرد معتاد به صورت اصولی از مواد روی برگرداند.

کمپ ترک اعتیاد خصوصی

در استان تهران کمپ های ترک اعتیاد خصوصی وجود دارد که برای ترک اعتیاد اشخاص در این کمپ ها نیاز به پرداخت هزینه می باشد. معمولا این کمپ ها رسیدگی بیشتری به افراد معتاد می کنند، به همین خاطر طرفداران خاص خودشان را دارند.

کمپ ترک اعتیاد خیریه

افراد خیر با ایجاد کمپ های اعتیاد کمک زیادی به درمان این بیماری و ایجاد جامعه سالم تر کرده اند. در این کمپ ها فردی که به اعتیاد گرفتار شده از موقع ورود تا خروج تحت درمان و بهبودی قرار خواهد گرفت. معمولا این کمپ ها دارای محیطی آرام و بدون استرس هستند. در واقع قرار گرفتن در محیط بدون درگیری و استفاده از روش های جدید درمان مانند سم زدایی در کنار امکانات رفاهی تا چندین برابر نتیجه بخش خواهد بود. از مهمترین مزایای این مراکز خیریه می توان به خدمات و هزینه های که توسط خیرین اداره می شود؛ اشاره کرد. 

بنر- تماس- با -ما -پردیس - کلینیک

کمپ ترک اعتیاد دولتی

در استان تهران برای آن دسته از افرادی که قادر به پرداخت هزینه کمپ اعتیاد خصوصی نمی باشند، کمپ هایی در نظر گرفته شده اند که به صورت دولتی به افراد معتاد خدمات ارائه می کنند. این کمپ ها معمولا شلوغ تر از کمپ های خصوصی هستند؛ اما به هر حال اگر فرد معتاد قادر به پرداخت هزینه کمپ ترک اعتیاد خصوصی نباشد، می تواند در یک کمپِ اعتیاد دولتی اقدام به ترک اعتیاد کند.

هزینه  کمپ های  ترک اعتیاد

هزینه کمپ های ترک اعتیاد به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع کمپ اعتیاد، خصوصی یا دولتی بودن آن، مدت زمانی که فرد معتاد از خدمات کمپ ترک اعتیاد استفاده می کند و … از جمله مواردی است که بر روی هزینه کمپ های ترک اعتیاد اثر می گذارد.

کمپ اجباری دولتی

بعضی از افراد به علت مشکلاتی که دارند، تمایل به ترک اعتیاد نیستند و به هر حال نمی توانند به صورت ارادی به یکی از کمپ های ترک اعتیاد دولتی و خصوصی مراجعه کنند. این افراد تحت شرایط خاصی در کمپ های ترک اعتیاد اجباری دولتی تحت نظر قرار می گیرند تا بتوانند با روش اصولی و بدون بازگشت اعتیاد خود را ترک کنند.

کمپ اجباری دولتی

جنبه روحی اعتیاد در فرد معتاد بسیار زیان بارتر از جنبه جسمی اعتیاد است. به همین خاطر است که می بایست حتما افراد معتاد زیر نظر یک مشاوره ترک اعتیاد خوب مراحل درمان اعتیاد خود را پیش ببرند.

سوالات متداول کمپ ترک اعتیاد

  • کمپ اعتیاد پردیس کلینیک
  • کمپ اعتیاد افشار
  • کمپ اعتیاد حیاتی نو
  • کمپ اعتیاد رهپویان بیداری
  • کمپ ترک اعتیاد دی

شاید اگر در اطرافیان خود یک فرد معتاد داشته باشید و یا به هر حال یک فرد معتاد دیده باشید، تصور می کنید که ترک اعتیاد بسیار راحت است و می توان با چند روز جلوگیری از مصرف مواد مخدر، معتادان را ترک داد! شاید این روش یک روشی باشد که معتادان بتوانند از طریق آن اعتیاد خود را ترک کنند؛ اما به هر حال احتمال بازگشت به اعتیاد در این صورت بسیار زیاد است. به همین خاطر است که می گوییم ترک اعتیاد روش خاص خودش را دارد و نمی توان بدون یک روش اصولی و منطقی اعتیاد را از یک فرد دور کرد.

همانطور که در این مطلب به آن اشاره کردیم، ترک اعتیاد روش های مختلفی دارد. یکی از این روش ها این است که  از مصرف مواد مخدر توسط فرد معتاد جلوگیری کرد تا فرد معتاد بعد از مدتی مصرف نکردن مواد، ترک کند! اما این یک روش منطقی برای ترک اعتیاد نیست.

اعتیاد به غیر از اینکه جسم انسان ها را درگیر می کند، باعث درگیری روح و روان آن ها هم می شود. به همین خاطر نمی توان بدون در نظر گرفتن روح آدم های معتاد آن ها را ترک داد. یکی از دلایلی که همواره توصیه می شود معتاد به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کنند، همین موضوع است؛ چرا که با ترک اعتیاد بدون در نظر گرفتن اعتیاد روحی که اعتیاد برای افراد ایجاد می کند، نمی توان اعتیاد بلند مدت معتادان را از بین برد و ممکن است پس از مدت زمان کوتاهی بعد از ترک کردن معتادان دوباره به اعتیاد باز گردند!

نویسنده

کلینیک پردیس

دیدگاه (1)
  1. محمدی 25 بهمن 1400

    با تشکر خیلی عالی و مفید بودن مطالب

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت