شماره تماس 00982155140531
پردیس کلینیک
Uncategorized @fa مقالات
مرکز بستری ترک اعتیاد

کلینیک ترک اعتیاد

فهرست مطالب

 کلینیک ترک اعتیاد یکی از روش هایی است که می توان با کمک آن اعتیاد را برای همیشه ترک کرد. بسیاری از کلینیک های ترک اعتیاد خوب در کشور ایران، خدمات مختلفی از جمله ارائه جلسات مشاوره ای، ارائه خدمات بهداشتی و رفاهی مناسب و … را به فرد ترک کننده ارائه می کنند.

متاسفانه اعتیاد یکی از مشکلاتی است که در بعضی از خانواده های کشور ایران و حتی جهان به وجود آمده است. عوامل مختلفی باعث به وجود آمدن اعتیاد در نوجوانان، جوانان و حتی میان سالان می شود؛ اما به هر حال فرقی نمی کند که فرد معتاد نوجوان است یا جوان و یا حتی میان سال و پیر! به هر حال هر فرد معتاد باید برای جلوگیری از عوارض متادون  مصرف مواد مخدر اقدام به ترک اعتیاد کند. یکی از بهترین روش ها برای ترک اعتیاد استفاده از خدمات کلینیک ترک اعتیاد می باشد.

کلینیک ترک اعتیاد

کلینیک ترک اعتیاد خوب

مراجعانی که به کلینیک های ترک تریاک مراجعه می کنند به دو دسته تقسیم بندی می شوند. اولین گروه افرادی هستند که خود درگیر بیماری اعتیاد می باشند و با اراده و تمایل خودشان به یکی از کلینیک های ترک اعتیاد مراجعه می کنند. دومین گروه خانواده هایی هستند که برای درمان بیماری اعتیاد یکی از اعضای خانواده خود اقدام به مراجعه به کلینیک های ترک اعتیاد کرده اند.

هر دوی این گروه مراجعان به دنبال یک کلینیکِ ترکِ اعتیاد خوب می گردند تا بتوانند با بهترین روش ممکن اقدام به ترک مواد مخدر کنند؛ اما سوال  اصلی اینجاست که کلینیک ترک اعتیاد خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در ادامه به بعضی از ویژگی های کلینیک ترک اعتیاد خوب اشاره می کنیم.

  • وجود پزشکان و متخصصان خبره در کلینیک درمان اعتیاد: اولین گزینه ای که یک کلینیکِ ترکِ اعتیاد را به یک کلینیک ترک اعتیاد خوب تبدیل می کند، وجود پزشکان و متخصصان خبره در کلینیک است. همه افرادی که قصد درمان بیماری اعتیاد را دارند، می بایست تحت مشاوره های مختلفی قرار بگیرند و پزشکان نیز باید بر اساس بیماری و شدت بیماری اعتیاد آن ها، روش مناسبی را برای درمان فرد معتاد پیشنهاد کنند.
  • ارائه خدمات رفاهی بسیار مناسب: چه بخواهیم چه نخواهیم فرد معتاد مدت زمان تقریبا زیادی را باید در یک کلینیک ترک اعتیاد سپری کند تا مراحل درمان اعتیاد او به درستی به اتمام رسد. طبیعی است که اگر یک کلینیک خدمات رفاهی خوبی را به افراد ارائه نکند، افراد معتاد هم احساس خوبی در کلینیک و در حین درمان خودشان نخواهند داشت.
  • ارائه خدمات تفریحی: اگرچه که فرد معتاد با روش های درمانی مختلفی می تواند بیماری خود را درمان می کند؛ اما برای دادن انگیزه مناسب جهت ترک اعتیاد لازم است که به فرد معتاد خدمات تفریحی مختلفی نیز ارائه شود. بسیاری از کلینیک های ترک اعتیاد، خدمات تفریحی مختلفی از جمله سالن ورزشی، سالن بازی و … ارائه می کنند.
  • ارائه خدمات بهداشتی به فرد ترک کننده: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت موارد بهداشتی، لازم است که یک کلینیکِ ترکِ اعتیاد خوب خدمات بهداشتی لازم را به فرد ترک کننده ارائه کند تا فرد با امنیت بهداشتی کاملی در کلینیک ترک اعتیاد حضور پیدا کند.
  • قیمت مناسب: به هر حال ممکن است همه افراد معتاد از پس هزینه های مربوط به درمان اعتیاد در کلینیک های ترک اعتیاد برنیایند. به همین خاطر یک کلینیک درمان اعتیاد خوب می بایست قیمت مناسبی را به فرد ترک کننده ارائه کند تا هر فردی بتواند برای درمان خودش اقدام کند.
کلینیک ترک اعتیاد تهران
کیلینیک ترک اعتیاد خوب

بنر- تماس- با -ما -پردیس - کلینیک

5 تا از بهترین کلینیک های ترک اعتیاد تهران

مزایای کلینیک های ترک اعتیاد

بسیاری از افرادی که قصد ترک اعتیاد خود را دارند، بر این باور هستند که ترک کردن اعتیاد در خانه هم قابل انجام است؛ اما این باور یک باور اشتباه است که در میان جامعه وجود دارد. کلینیک های ترک اعتیاد مزایای بسیار زیادی را برای فرد ترک کننده ایجاد می کنند. در ادامه به بعضی از مزایای کمپ های ترک اعتیاد اشاره می کنیم.

  • ارائه درمان های خاص بسته به شرایط فرد مصرف کننده: پس از اینکه هر فرد معتاد به یک کلینیک ترک اعتیاد مراجعه می کند، توسط مشاور ترک اعتیاد و یا پزشک بررسی می شود. پزشک بر اساس نوع مواد مخدر مصرفی فرد، سن، میزان دز مصرفی مواد مخدر و … بهترین روش درمانی را برای درمان فرد معتاد ارائه می کند.
  • درمان اعتیاد در کمترین زمان ممکن با سم زدایی: یکی از روش هایی که در بسیاری از کلینیک های ترکِ اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد، درمان اعتیاد با روش سم زدایی است. مزیت استفاده از روش سم زدایی این است که می توان اعتیاد را به وسیله آن در کمترین زمان ممکن درمان کرد. لازم به ذکر است که روش سم زدایی باید حتما در کلینیک های ترک اعتیاد انجام شود.
  • ارائه جلسات مشاوره ای مختلف: درمان جسمی اعتیاد، یکی از جنبه های درمان اعتیاد است؛ اما به هر حال اعتیاد به غیر از جسم افراد معتاد، روح آن ها را هم درگیر می کند. به همین خاطر در کلینیک های ترک اعتیاد سعی می شود که جلسات مشاوره ای مختلفی برای حفظ روحیه و انگیزه فرد ترک کننده برگزار شود.
  • برگزاری کلاس های ترک اعتیاد: کلاس های ترک اعتیاد از جمله خدماتی هستند که در بسیاری از کلینیک های ترک اعتیاد خوب ارائه می شود. در این کلاس ها هم مشاور ترک اعتیاد حضور دارد، هم افرادی که در حال ترک کردن مواد هستند. این کلاس ها باعث افزایش انگیزه و روحیه مناسب برای ترک اعتیاد می شوند.
  • کاهش عوارض ترک اعتیاد زیر نظر پزشکان: ترک هروئین باعث بروز عوارضی در بدن فرد مصرف کننده می شود. به همین خاطر همواره لازم است که فرد مصرف کننده زیر نظر پزشکان درمان شود تا اگر عوارضی برای فرد پیش آمد، بتوان در کمترین زمان ممکن این عوارض را برطرف نمود.
مزایای کلینیک ترک اعتیاد

بیشترین سوالات سرچ شده در گوگل

  1. به فردی که اعتیاد دارد چه می گویید؟
    کلمه معتاد معمولاً برای اشاره به فردی که به مواد مخدر معتاد است استفاده می شود. حتی چیزهای خوب هم می توانند شما را معتاد کنند.
     
  2. آیا مردم مسئول اعتیاد هستند؟
    بر اساس مدل بیماری، معتادان نه مسئول هستند و نه مقصر. وضعیت آنها نتیجه یک بیماری است که فراگیر شده است و بنابراین عواقب منفی مصرف مواد مخدر تقصیر کسی نیست – تا جایی که بتوانیم هر چیزی را ‘مقصر’ بدانیم، خود بیماری است.

  3. اهداف ریکاوری چیست؟
    اهداف بازیابی اهدافی هستند که فرد تعیین می کند و مستقیماً با بهبودی او مرتبط است (اهداف مبتنی بر سلامت روان) و ممکن است به دلیل وضعیت سلامت روانی او متوقف شده باشد.
     

کیفیت کلینیک های ترک اعتیاد

شاید در سال های خیلی دور، کلینیک های ترک اعتیاد سریع  کیفیت خوبی نداشتند. در بعضی از این کلینیک ها با بیماران بد رفتاری می شد و حتی این بدرفتاری ها باعث می شد که فرد مصرف کننده بعد از ترک اعتیاد مجددا به مرحله مصرف اعتیاد باز گردد.

اما در حال حاضر کلینیک های ترک اعتیاد با روش هایی که به کار می گیرند، درمان های مختلفی را برای ترک اعتیاد انجام می دهند که نه تنها با این روش ها عوارض کوتاه مدت و بلند مدت ترک اعتیاد کاهش پیدا می کند، بلکه باعث می شود که فرد معتاد با کمک این روش ها، دیگر به مصرف مواد مخدر باز نگردد.

کلینیک ترک اعتیاد خصوصی

به طور کلی دو نوع کلینیک ترک اعتیاد در کشور ایران وجود دارد. اولین گروه کلینیک های ترک اعتیاد، کلینیک هایی هستند که به صورت خصوصی خدمات خود را به بیماران ارائه می کنند. تعداد کلینیک های ترک اعتیاد خصوصی بسیار زیاد است و هر یک از افرادی که قصد ترکِ اعتیاد خود را دارند، می توانند بسته به شرایط و نظر خود از هر یک از کلینیک های ترک اعتیاد در کشور استفاده کنند.

دقت داشته باشید که معمولا هزینه درمان بیماری اعتیاد در کلینیک های ترک اعتیاد خصوصی بیشتر از کلینیک های ترک اعتیاد دولتی است؛ اما به هر حال در این کلینیک ها خدمات مختلفی نیز به افراد ارائه می شود و ممکن است رسیدگی به بیماران هم بیشتر باشد.

کلینیک ترک اعتیاد دولتی

یکی از انواع کلینیک های که در استان تهران و در بسیاری از استان های کشور وجود دارد، کلینیک ترک اعتیاد دولتی می باشد. در این کلینیک ها خدمات مختلفی برای درمان اعتیاد استفاده می شود و بسته به این خدمات هزینه کمتری از فرد ترک کننده دریافت می شود.

کلینیک ترک اعتیاد دولتی
کلینیک ترک اعتیاد خصوصی

قیمت کلینیک های  ترک اعتیاد

قیمت کلینیک های ترک اعتیاد یکی از دغدغه هایی است که برای بسیاری از افراد معتاد وجود دارد. این افراد می بایست که بر اساس بودجه ای که دارند به یکی از کلینیک های ترک اعتیاد دولتی و یا خصوصی مراجعه کنند تا مراحل ترک اعتیاد آن ها با روشی اصولی انجام می شود.

طبیعی است که هزینه کلینیک های ترک اعتیاد دولتی بسیار کمتر از هزینه کلینیک های ترک اعتیاد خصوصی است و حتی بعضی از کلینیک های ترک اعتیاد دولتی خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می کنند؛ اما به هر حال ممکن است که کلینیک های ترک اعتیاد نسبت به کلینیک های ترک اعتیاد خصوصی دولتی معایبی مانند شلوغ بودن، کاهش کیفیت ارائه خدمات، رسیدگی کمتر به بیماران و … داشته باشند.

سوالات متداول کلینیک ترک اعتیاد

ارائه درمان های خاص بسته به شرایط فرد مصرف کننده

درمان اعتیاد در کمترین زمان ممکن با سم زدایی

ارائه جلسات مشاوره ای مختلف

برگزاری کلاس های ترک اعتیاد

یکی از انواع کلینیک های که در استان تهران و در بسیاری از استان های کشور وجود دارد، کلینیک ترک اعتیاد دولتی می باشد. در این کلینیک ها خدمات مختلفی برای درمان اعتیاد استفاده می شود و بسته به این خدمات هزینه کمتری از فرد ترک کننده دریافت می شود.

نویسنده

کلینیک پردیس

دیدگاه (1)
  1. اصفهانی 25 بهمن 1400

    خیلی عالی واقعا
    ممنون از سایت خوب و اطلاعات مفیدتون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت